رواية حب حياتي النهاية
اسيل بخوف: خير يادكتور مالها
الدكتور: الحمدلله فاقت
اسيل بفرح: الحمدلله الحمدلله يارب
(فاكرين ماتت ليه البت طيبة )
دخلت اسيل بسرعه عندها
اسيل: حبيبتي الحمدلله انك بخير
رودينا: قولى ابني بخير
اسيل بحزن: ربنا يعوض عليكي ياحبيبتي العمر لسه كبير معاكي
رودينا: الحمدلله بس انا كان نفسي افرح معتز
وانا فرحان بيكي
رودينا: معتز انا اسفه عشان مقولتش ليك بس والله كنت عاوزه اعملك مفاجأة بس
معتز: خلاص ياحبيبتي مفيش حاجه ده نصيب وبعدين عادي نشوف تاني ولا اى
رودينا بكسوف: بس بقا
اسيل: طب اى اخرج انا ولا اى
معتز: بس ياختي خليكي
اسيل: ماشي ياخويا بقولك فين مايا صح
رودينا: مين مايا دى
معتز: دى بنت احمد
رودينا: اى
معتز: اهدى بس هفهمك هى ملهاش حد خالص احمد كان مخليها مسافره بره عشان محدش يعرف يوصلها انا فهمت احمد انها اتجوزت عرفى وهو صدق من غير اى حاجه ودخل السجن و اتعدم وهي وافقت انها تساعدنا ف الاول عشان ابوها غلطان وانا جبتلها بيت جنبنا عشان هي صغيره لسه عندها 19سنه بس احسن من ا
بوها بكتير
رودينا: يعنى كده كل حاجه خلصت مش هيطلع بعدين زاي الروايات البت تنتقم عشان ابوها وكده
اسيل بضحك: لا ياختي مش زاي الروايات احنا لو ف رواية لازم النهايه تكون سعيده بعد كل التعب ده مش هنتعب تانى يعنى
معتز: فعلا كفايه تعب كده ولا اى
اسيل: فعلا
دخل سليم و محمود ولين عشان معتز كلمهم وعرفوا ان رودينا فاقت
سليم: طب ما تحنى عليا ونتجوز بقا انتي اهو خلصتي الكليه وخلاص نتجوز ونبي
معتز: معلش ياحبيبتي الود تعب بردو عشان تكون النهايه حلوه ولا اى
اسيل: حاضر
سليم: خلاص الفرح يوم الخميس
اسيل بصدمه: اى الخميس مين اللي بعد بكره ده
سليم: اه هو
معتز: لا انت مجنون هنلحق نعمل كل ده امتي
سليم: انا مجهز كل حاجه فاضل العروسه بس
اسيل بكسوف: احم بس الفستان مش هلحق اجيب حاجه
سليم: وده يفوتني بردو انا جبت الفستان يارب يعجبك ذوقي بقا
اسيل: اكيد حلو
معتز: بقولك يامحمود واضح اني مليش لازمه صح
معتز: ماشي ياخويا يلا نشوف هنعمل اى لازم الفرح يكون مفيش زايه ده فرح اختي وبنتي
اسيل حضنت معتز: حبيبي ربنا يخليك ليا
معتز بحب: ويخليكي ليا يارب
رودينا: طب بس بقا انا بغير
اسيل: بس يابت ده انا حماتك
معتز: ماشي ياختي فين عمر يامحمود
محمود: كان ف البيت مع الود ابنه ده وقالي هيجي
رودينا: اى ده هو جاب ولد
معتز: اه عيل زاي القمر مش بيسكت غير مع اسيل و سليم
رودينا: الله انا عاوزه اشوفه ممكن
معتز: اكيد ياحبيبتي كلم عمر خلى يجيب زين معاه
دخل عمر قبل ما محمود يتكلم
عمر: حد بيجيب ف سرتى
معتز: تعال ياخويا فين جميله و زين
عمر: جايه كانت بتجيب حاجه لى زين بس
جميله: انا اهو
اسيل: فين زيزو حبيبي
جميله: اهو ياختي مش عارفه مش بيسكت غير معاكي ليه
اسيل: سر ياجوجو هقولك بعدين
جميله: ماشي ياختي
وفضلوا يهزر مع بعض شويه وخرجت رودينا بليل وفضلوا ف التجهيزات نروح يوم الفرح
…………………..
ف اوضه اسيل كانت قعده ومعاها رودينا و جميله و لين و مريم اللي عملت قبل كده الميكب لى رودينا و اسيل فاكرينها اه انهارده فرح اسيل و لين كمان
مريم: اى يابنات فين الفساتين
اسيل: مش عارفه سليم قالي هجيب الفستان بس مجاش لحد دلوقتي
لين: ومحمود بردو قالي كده مش عارفه ليه منجبش احنا الفساتين يعنى
مريم: خلاص يابنات نعمل الميكب لحد لما الفساتين تيجي عشان متتاخرش تمام
اسيل: تمام
بعد نص ساعه كان وصل الفساتين
اسيل: الله حلو اوى
لين: فعلا جميل لا ذوقهم حلو الاتنين
اسيل: فعلا يلا نلبس بس عشان الساعه 3 خلاص
بعد ما البنات خلصت
مريم: مشاء الله زاي القمر بجد كل واحده اجمل من التانيه فعلا يابختهم بيكم والله
اسيل: مرسي انتي اللي قمر
لين فعلا والله شكرا الميكب حلو اوى بجد
مريم: انتوا اللي قمرات بس يلا العرسان هيخدو
ودخل محمود و سليم اللي كانو زاي القمر ف البدله
(هنزل الصور تحت)
سليم راح عند اسيل
سليم: انا مراتي حلوه كده انا مش مصدق نفسي والله انك معايا خلاص
اسيل: انا فعلا معرفش حبيتك كده ازاي انا عمري ما حبيت فعلا يمكن دى حكمت ربنا عشان انت تكون حب حياتي كلها وجوزي كمان
سليم: لا ونبي انتي جايه تقولي كده دلوقتي يلا نكتب الكتاب وبعدين نشوف الموضوع ده
محمود راح عند لين حضنها جامد
محمود: بق انا معايا القمر ده
لين بكسوف: بس بقا
محمود: حاضر هسكت دلوقتي بس
(عيال مش محترمه خالص )
ونزلوا وقعدين عشان كتب كتاب اسيل وسليم
المأذون: “بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير”
سليم قام حضن اسيل جامد وفضل يلف بيها كتير
سليم بصوت عالي: بحبك ياحب حياتي كلها
اسيل بكسوف: وانا كمان بحبك
وفضلوا يرقصو ف الفرح وفرحانين بعد الفرح اسيل ف حضن معتز بتعيط مش عاوزه تمشي
اسيل: انا عاوزه افضل معاك
معتز: وانا والله مش عايزك تمشي بس خلاص انتي اتجوزتي ياحبيبتي وبعدين انتي هتقعدي معايا ف الفيلا احنا متفقين بس ده شهر العسل بس ياروحي
اسيل: هتوحشني اوى
معتز: وانتي كمان هتوحشيني والله يلا روحي الود بيطلع نام
اسيل: حاضر
ومشيت اسيل مع سليم سافرو باريس شهر العسل و محمود ولين سافرو المالديف عشان لين كان نفسها تروح هناك (مش لوحدك ياختي)
…………………
بعد خمس سنين ف الفيلا
زين واقف بيتخانق مع وعد بنت اسيل عشان بتلعب مع عز ابن محمود
زين: انا مش قولتلك بلاش تلعبي مع عز
وعد: انا مس قسدى بس انا كنت بلعب مع مرح وهو جى يلعب معانا
زين: خلاص متلعبيش مع حد تاني غيري ماشي
وعد: ماسى
اسيل: مالك ياض بتزعق لى بنتي ليه
زين: بعد اذنك انا اسمي زين مش ياض وكمان انا مش عايزها تلعب مع حد غيري عشان انا هتجوزها لما اكبر
اسيل بصدمه: يخربيتك ده انت لسه عندك 6 سنين وعايز تتجوز من دلوقتي
جميله: مالك يابنتي
اسيل: الحقى ابنك عاوز يتجوز بنتي من دلوقتي
جميله بضحك: ربنا يعينك ياختي الود عز بردو كان بيقول لى رودينا نفس الكلام عاوز يتجوز مرح
اسيل: مش عارفه ياختي اى العيال دي احنا مكناش عيال
جميله: ع رايك والله
شويه والكل كان ع الاكل
معتز: اى ياحبيبتي مش بتاكلي ليه
رودينا: باكل اهو ياحبيبي
سليم: طب انا هستاذن بقا يلا يا اسيل
معتز: ماشي
وطلع سليم و اسيل
سليم: وحشتيني
اسيل: ده انا كنت لسه معاك
سليم: اعمل اى بتوحشني وانتي معايا
اسيل: امم لسه بتحبني زاي الاول
سليم: واكتر ده انتي حب حياتي
اسيل: وانت حب حياتي
………………رواية حب حياتي النهاية
تحت معتز خد رودينا بردو وطلع فوق
معتز: هتفضلي طول الوقت مع مرح ومش فاضيه ليا
رودينا: ازاي بس ياحبيبي هو انا ليا غيرك
…………………
عند محمود و لين ف الاوضه
محمود: مالك بتعيطي ليه
لين: انت مبقتش تحبني زاي الاول
محمود: ياحبيبتي انا محبتش غيرك ولا هحب غيرك ده انتي حب حياتي انا عرفت يعني اى حب معاكي بس بقيت انسان جديد معاكي بس ازاي تقولي كده
لين: يعني انا حب حياتك
محمود: انتي حب حياتي و حياتي كلها
……………….رواية حب حياتي النهاية
عند جميله و عمر
جميله: شوفت ابنك مش عايز يبعد عن وعد ازاي
عمر: زاي ابوه ما انا كنت كده ولا نسيتي
جميله: لا منستش طبعا
عمر: ابني هيكون حب حياته وعد زاي ما انا حب حياتي انتي
جميله: بحبك ياروحي
…………..
تحت عند كان زين واقف مع وعد
زين: وعدى
وعد: نعم يازيزو
زين: انتي حب حياتي
وعد: يعنى اى
زين: مش عارفه انا سمعت بابا بيقول كده بس انتي هتفضلي العمر كله معايا
وعد: اه يعني انت حب حياتي بردو
زين: اه
وعد: الله حلو اوى